Шульги швидше стомлюються і потребують тривалішого відпочинку, ніж інші. Варто дозволити їм посеред уроку додаткові паузи для відновлення сил. Добре, якщо в класі є можливість на цей час усамітнитися хоча б на 5–10 хвилин. Особливо це актуально у першому класі, коли дитина звикає до нового режиму, нових вимог, шкільного навантаження, які відрізняються від тих, що були в дитсадку. Якщо ж хлопчик чи дівчинка не ходили до дошкільних закладів, їм необхідно ще більше послаблень. Не варто думати, що так буде завжди. Ліворукі діти мають ще одну особливість: довго звикають до нових умов. Якщо більшість дітей адаптується за місяць, то їм потрібно
... Читати далі »
Небажання дитини навчатися турбує багатьох вчителів та батьків. Одні стикаються з цією проблемою зрідка, а іншим доводиться систематично боротися з відсутністю інтересу школяра до навчання.
«Чотири слова» (дітям від 8 років можна запропонувати і 5−6 слів). Суть гри – вибрати чотири абсолютно не пов’язаних між собою слова та використати їх для того, щоб скласти маленьку розповідь.
Як провести перевірку знань школярів швидко і водночас ефективно? Як уникнути стресових ситуацій при зрізі знань для учнів, а перетворити цей процес на гру, творчість чи командне змагання?
Острівки
Принцип виконання: підготуйте для учнів короткий фрагмент тематичного тексту, наприклад, визначення певного терміну, правило, теор
... Читати далі »
Метод ефективного засвоєння великих об'ємів інформації
Стикаєтесь із ситуаціями, коли учні мають опанувати великий об'єм навчального матеріалу, а часу за програмою на це відведено мало? Як бути, коли не встигаєте у повному обсязі детально розглянути та проаналізувати програмний матеріалу в класі? У такому випадку вам стане у пригоді нав
... Читати далі »
Усі вчителі мріють, щоб кожен їхній урок проходив на одному диханні і учні через роки з ностальгією згадували такі уроки, як найкращі миті шкільного життя.
Однак насправді, навіть якщо план продуманий до найменших дрібниць, він може піти дещо не заплановано і замість натхнення й зацікавлення на обличчях учнів буде нудьга та сум. Погодьтесь, з подібною ситуацію стикався кожен. Тож, як попередити нудьгу на уроці та домогтися максимального включення школярів у навчальний процес? Пропонуємо наступні поради.
Як організувати навчальний процес таким чином, щоб були задіяні усі учні класу? Як створити умови для того, щоб школярі могли на практиці переосмислити теоретичні відомості? Спробуйте прийом «Шестикутне навчання», створений французьким педагогом Расселом Таром.
Як це працює
Сенс методики – творче переосмислення навчального матеріалу за допомогою використання спеціальних шестикутних карток (гексагонів), які учні мають поєднати між собою за певним узгодженим принципом.
Метод критичного мислення для командної взаємодії школярів.
Як навчити учнів мислити? Як згуртувати клас для досягнення спільної мети? Як навчити школярів конструктивному вирішенню будь-яких проблем? Ці питання постають перед кожним вчителем.
Пропонуємо цікавий прийом критичного мислення, який можна впроваджувати для осмислення навчального матеріалу як під час традиційних, так і дистанційних уроків.
Порушення інтелектуального розвитку – це стійке, явно виражене зниження пізнавальної діяльності, що виникло на основі органічного ураження центральної нервової системи. Переважно йдеться про ураження головного мозку.