Міністерство освіти і науки затвердило методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти. Відповідний наказ і текст рекомендацій оприлюднено на сайті МОН.
Рекомендації запроваджують поняття вербальної оцінки (оцінювальне судження) та рівневої оцінки (оцінювальне судження із зазначенням рівня результату). Вербальну і рівневу оцінку можна виражати як усно, так і письмово.
Щоб процес перевірки зошитів був правильним, зручним та результативним, скористайтесь добіркою сталих висловлювань й за бажанням доповнюйте її власними креативними фразами.
Якщо робота виконана бездоганно, доречними будуть такі фрази:
Супер
|
Неймовірно
|
Талановито
|
Фантастично
|
Дивовижно
|
Приголомшливо
|
Молодець
|
Ідеально виконано
|
Бездоганно
|
Краще не буває
|
Чудово
|
Неймовірно
|
Чудова робота
|
Оригінально
|
Чудова ідея
|
Так тримати
|
Прекрасно
|
Відмінний результат
|
Гарна робота
|
Бездоганна робота
|
Геніально
|
Відмінна робота
|
Гарна думка
|
У тебе все вийшло
|
Якщо у роботі є деякі незначні помилки, доречно використати наступні форми вербального оцінювання:
Ти робиш значні успіхи
|
Це дуже втішно
|
Добре впоралась/впорався
|
Продовжуй у тому ж дусі
|
Ти це зробила/зробив
|
У тебе дуже добре виходить
|
Рада/радий за тебе
|
Я знала/знав, що ти впораєшся
|
Ти швидко вчишся
|
Ти на правильному шляху
|
Твоя думка цікава
|
Значно краще
|
Якщо ви бажаєте емоційно підтримати здобувача освіти, скористайтесь такими формулюваннями:
Щодня тобі вдається усе краще
|
В тебе є прогрес
|
Ти сьогодні багато працювала/працював
|
Це дійсно щось неймовірне
|
Ти сьогодні гарно працюєш
|
Тепер ти зрозуміла/зрозумів цей матеріал
|
Тепер ти все зрозуміла/зрозумів
|
Це завдання вдалося найкраще
|
Старайся, ти можеш
|
Ти вдосконалюєшся
|
Тепер тебе ніщо не зупинить
|
Вже виходить добре
|
Цілком слушно
|
Це здорово
|
Отак правильно
|
Цього разу ти це зробила\зробив
|
Набагато краще
|
Ти перевершила\перевершив себе
|
Ти рухаєшся у правильному напрямку
|
Ти докладаєш багато зусиль – у тебе все вийде
|
Кожному буде приємно прочитати у своєму зошиті слова підтримки від вчителя:
Ти зростаєш над собою
|
Сьогодні справи йдуть набагато краще
|
Молодець, ти проявила/проявив
свою фантазію
|
Твоя робота з кожним днем стає краще
|
Ти робиш впевнені кроки вперед
|
Ти дійсно на вершині
|
Ти вже маєш значні успіхи в цьому
|
Я дуже пишаюсь тобою
|
Щоразу краще
|
Ти дійсно в темі
|
Так тримати
|
Ти все зрозуміла/зрозумів
|
Я вражена твоєю роботою
|
Ти майже все зрозуміла/зрозумів
|
Як тобі це спало на думку?
|
Я рада бачити, що ти так вправно працюєш
|
Ти робиш все так просто
|
Вітаю, тобі підкорилося складне завдання
|
Дякую за відповідальне ставлення
до роботи
|
Ти швидко вчишся
|
Це найкраще, що ти коли-небудь
робила/робив
|
Я вірю у твої сили
|
Я ніколи не бачила, щоб хтось
робив це краще
|
Щиро радію твоїм успіхам
|
Якщо у роботі є певні помилки, доречними будуть такі фрази:
Уважно перевір це завдання
|
Уважніше, будь ласка
|
Відшукай помилку
|
Перечитай, спробуй знайти помилку
|
Тут сховалась помилка
|
Спробуй самостійно знайти помилку
|
Треба ще раз повторити цю тему
|
Не все вдалося, наступного разу буде краще
|
Треба потренуватися ще
|
Треба попрацювати додатково над такими завданнями
|
Спробуй ще раз розв’язати це завдання
|
Є над чим працювати, я тобі допоможу
|
Не поспішай
|
Потренуйся виконувати таке завдання
|
Зможеш самостійно знайти помилку?
|
Хід розв’язку правильний, спробуй знайти помилку
|
Формувальне оцінювання допомагає вчителю знайти необхідні доречні слова та коментарі до різних видів робіт: самостійної, парної, групової, проєктної діяльності учнів. Такі репліки дозволяють зробити зауваження без зайвих образ, підтримати та надихнути кожного оригінальним та несхожим на інших коментарем.
До джерела
|