Нейрогімнастика — це програма, яка з допомогою фізичних рухів тіла активізує природні механізми мозку.
Що дає ця методика?
-
Поліпшити концентрацію уваги;
-
ефективно розвивати інтелектуальні та творчі здібності;
-
зняти стрес, нервове напруження;
-
оптимізувати власні резерви дитини.
Вправи з брейн-фітнесу, які пропонує вчителька Катерина Кирилюк, ґрунтуються на роботі руками, що активізує наш мозок та розвиває наші дві півкулі.
Практика “Кільце”
Спочатку потрібно потерти руки якомога швидше, щоб вони зігрілись, розвантажити їх. Далі складаємо пальці один до одного: мізинець до мізинця, безіменний до безіменного і так далі. Тепер великий палець ми “знайомимо“ з усіма пальчиками по черзі: з вказівним, середнім і так далі. Потім робимо сплеск і починаємо в протилежному порядку. Кожна дитина має зробити це мінімум 10 разів.
Практики для визначення провідної півкулі
Спікерка зазначає, що для розуміння впливу нейрогімнастики на наш мозок варто з’ясувати поняття “функціональна асиметрія півкуль і міжпівкульна взаємодія”. Кожна наша півкуля має свої функції та зони відповідальності. Наприклад, ліва відповідає за розум, логіку та математичні здібності, а права — за емоції, почуття та творчість. У кожної людини є своя провідна півкуля, яка й визначає особливості, схильності людини.
-
Сплетіть пальці між собою і подивіться, палець якої руки виявився зверху.
-
По черзі заплющуйте ліве і праве око й таким чином відстежте, яке око бачить краще.
-
Сплетіть руки на грудях і зверніть уваги на те, яка рука знаходиться зверху.
-
Поаплодуйте і подивіться, яка рука буде зверху.
Якщо в 3 або в 4 випадках у вас лідером була права сторона, то провідною є ліва півкуля. Якщо ліва сторона, то права півкуля.
Практика “Пальчикові відвідини”
Ми починаємо бити ритм нашими пальчиками. Великими робимо один удар, вказівними два, середніми три, безіменними два і на мізинчиках один.
Практика “Коза Корова”
Однією рукою показуємо “козу” піднявши вказівний та середній пальці, а іншою “корову” піднявши вказівний палець та мізинець і постійно міняємо їх.
Практика зі зміною рук
Одну руку ставимо рівно вертикально і затиснемо в “кулачок” повернутий до себе, а другу горизонтально з рівною долонькою і великим пальцем загнутим доверху і постійно міняємо.
#Ейдетика
Ейдетика — це прийоми розвитку пам’яті через образне й асоціативне мислення.
Основне правило ейдетики:
Уява+позитивні емоції = секрет успішного навчання
Заняття з ейдетики в першу чергу тренують фантазування, уяву, розвивають мислення, пам’ять.
Вправа “Образний крючок”
Ми дивимось на кілька картинок певних об’єктів і підписуємо їх словами, що позначають зовсім інші речі. Наприклад, картинку з собакою підписуємо як “телефон”, а квіти як “тарілка”. Далі дивимось на ці ж картинки розташовані в іншому порядку і намагаємось згадати, якими словами вони були підписані.
Для маленьких дітей можна починати з невеликої кількості картинок і з кожним разом збільшувати їх кількість.
Вправа “Продовжи ряд”
Ми дивимось на кілька картинок об’єктів декілька секунд, закриваємо їх і намагаємось згадати якісь деталі, пов’язані з цими картинками. Наприклад, порядок, в якому вони були розташовані, скільки було кубиків на картинках і які на них були букви. Таким чином ми можемо в дітей тренувати запам’ятовування і мислення.
Вправа “Що зникло?”
Вправа підходить для маленьких діток, для дошкільнят.
Зліва і справа розташовані однакові картинки певних об’єктів, проте в хаотичному порядку і з одного боку якась картинка відсутня. Дитина має визначити, що саме зникло.
Вправа “Друдлі”
Друдлі — це чорно-білі картинки-загадки, дивлячись на які абсолютно неможливо точно сказати, що це таке. Найкращою буде та відповідь, яка мало кому прийде в голову або, побачивши цей малюнок, здається очевидним. За допомогою цієї вправи ви можете розвивати мислення діток та асоціації.l
До джерела
|