Модель 4К
Усі діти народжуються активними, допитливими, проте з часом вони це втрачають. Нам важливо підтримувати в них інтерес до оточуючого, постійно ставлячи їм різноманітні цікаві запитання, обмірковуючи разом, як буде змінюватись наша планета, цікавлячись їхньою думкою.
Ми маємо розвивати в дітей уяву та цілеспрямованість. Так ми вчимо їх генерувати власні ідеї та долати труднощі.
Важливо навчити дітей аналізувати інформацію, обмірковувати її, формувати власну думку та знаходити рішення.
Діти мають навчитись взаємодіяти з іншими людьми, розподіляти групові цінності, говорити чітко, коротко, ясно. Окрім того, дуже важливо, щоб вони самі прагнули зрозуміти партнера.
Впровадження моделі 4К
Запропонуйте оригінальну ідею пам’ятника Василеві Стусу.
* Обговорення ідеї дозволяє ще раз згадати і проаналізувати характер героя, події його життя.
Спробуйте удосконалити конструкцію молотка, відра.
Запропонуйте моделі одягу, окулярів або прикрас.
Вигадайте нове слово. Часом бувають такі ситуації, коли важко описати свої відчуття. Запропонуйте власні варіанти.
* Який рід? Яка частина мови? Яка відміна? Вигадайте з цим словом речення/оповідання/вірш.
Додавання. Разом з дітьми ми “додаємо вершини”. Вирішуємо приклади і переміщаємо фігурки альпіністів на відповідну кількість кроків. Щоб альпініст здолав вершину, потрібно правильно вирішити багато прикладів.
Назвіть всі причини Другої світової війни.
Назвіть всі наслідки тотальної роботизації.
Гра “Точка зору”
Дві групи учнів доводять правильність протилежних точок зору (зіткнення думок людей з різних соціальних верств, вчених різних епох). Так діти вчаться формувати власну точку зору, прислухатись до інших.
Під час гри:
-
Групи обговорюють свої аргументи і можливі контраргументи супротивників.
-
Групи вступають в дискусію.
-
Група спостерігачів оцінює: хто був більш логічний, хто був більш переконливий емоційно, хто допустив помилки, неточності в суперечці?
Гра “Вирізки новин”
Ми заходимо на сайт новин та підбираємо певну інформацію, яку можна буде проаналізувати з дітьми. Наприклад: “Світ очікує глобальний дефіцит води”, “Щороку у світі зникають ліси площею з Бельгію”. Також можна запропонувати учням уявити себе дизайнерами та поміркувати, як можна було б оформити цю новину. Так ми розвиваємо критичне та креативне мислення.
Таким чином, щоб підготуватися до майбутніх викликів суспільства, сьогоднішнім учням доведеться розвивати «гнучкі» навички, недоступні машинам: вміння працювати у команді, лідерство, критичне мислення, креативність, емпатію та вміння комунікувати з людьми, а зробити це можна якраз завдяки методам, які будуються на моделі 4К.
До джерела
|