ФІНЛЯНДІЯ
У школі Фінляндії діють такі протиепідемічні заходи:
- Для двох-трьох класів у початковій школі відвели окремий вхід.
- Під час перерв дитячий майданчик розділений так, що кожні два класи мають свою зону для ігор і активного дозвілля. Фіни кажуть, що на свіжому повітрі є мінімальний ризик заразитися, тому в разі виявлення хвороби на самоізоляцію йде один, а не два класи.
- Кожен клас має свій туалет.
- До настання холодів усі вікна впродовж навчання були відчинені.
- Діти миють руки, щойно прийшовши до школи, після перерв і перед обідом.
- Під час обіду у їдальні одночасно можуть бути лише три класи. При цьому, у кожного є своя зона зі столами.
“На кожну групу класів, а в нашій школі навчаються тисяча учнів, виділяють 15 хвилин. Час відведено з 10.15 до 13.15”, – розповідає Анья.
- У школі немає спільних подій: концертів, змагань, турнірів, до яких до пандемії були залучені всі учні і вчителі школи.
- Викладачі, інший персонал школи і старшокласники повинні використовувати маски в приміщенні школи.
- Усі наради / зустрічі вчителів як між собою, так і з батьками школярів відбуваються онлайн.
Учителька молодших класів Анні Лоукоміес каже, що дистанційне навчання для початкової школи у Фінляндії – це останній варіант серед усіх можливих, на який доведеться піти, якщо кількість хворих буде суттєво зростати.
“Ми постійно нагадуємо дітям про необхідність мити руки й дотримуватися дистанції. Але маленьким дітям важко бути сам на сам, коли поруч однолітки. Ми всі, якщо чесно, дуже втомилися від цієї ситуації”.
Школі, де в старших класах викладає математику Юкка Сіннемякі, пощастило. За словами вчителя, за весь час пандемії не було нікого з позитивним тестом на COVID-19.
Є чіткі правила, яких усі дотримуються:
- додалося більше змін на обід;
- розклад складено так, щоби класи менше перетиналися на перервах;
- учні не можуть вільно ходити коридорами, як це було раніше. Якщо йдуть із вулиці після перерви до класу, то тільки разом з учителем, щоби не пересікатися з іншими дітьми;
- з початком листопада всіх вчителів зобов’язали носити маски або захисні щитки.
ВЕЛИКА БРИТАНІЯ
Нові випадки зараження коронавірусом у школах призвели до того, що сотні тисяч дітей у Великій Британії тривалий час не навчалися в жовтні цього року.
За інформацією Міністерства освіти Великої Британії, були дні, коли до 5% усіх учнів державних шкіл, а це 412 тисяч дітей, не навчалися через коронавірус. Найбільше побоювань висловлюють експерти через розрив у навчальних показниках, який буде збільшуватися між неблагополучними учнями та їхніми однолітками.
Мама двох учнів Катерина Лескот розповідає, що пандемія в країні регулюється по-різному в різних частинах Об’єднаного Королівства. Англія, Шотландія, Уельс і Північна Ірландія виконують рішення місцевих парламентів і розпорядження локальних урядів.
Зараз школи в країні відкриті. Уряд Великої Британії заявляє, що пріоритет – уникнути закриття шкіл навіть у випадку погіршення ситуації з пандемією. Проте якщо виявляються хворого, клас іде на дистанційне навчання на 2 тижні.
ЕСТОНІЯ
Естонські школярі користуються плодами довгострокових інвестицій, які їхня країна робила в цифрове навчання. Задовго до того, як коронавірус почав стрімко поширюватися світом, Естонія визначила національним пріоритетними розвиток цифрових навичок, швидкісного інтернету та ІТ-інфраструктури.
За словами очільниці департаменту міжнародного співробітництва Міністерства освіти Естонії Лаури Лімперк-Кютару, естонські школи роками користуються цифровими навчальними матеріалами та електронними системами управління школою.
Школи Естонії давно користуються цифровими навчальними матеріалами, включно з платформою цифрових підручників Opiq та електронною системою управління школою eKool, яка з’єднує учнів, батьків та вчителів.
“Усі ці системи створені роками. Коли через нові випадки зараження на COVID-19, класи, або школи змушені йти на карантин, вони просто переходять із навчальних класів у віртуальне середовище”, – розповідає пані Лімперк-Кютару.
Проте кожна дитина в Естонії має доступ до ноутбука або планшета. У таких випадках реагують школи, місцеві органи влади або благодійні організації, забезпечуючи необхідним устаткуванням тих, хто цього потребують.
Натомість, команда так званих “освітніх технологів”, яка складається зі студентів університетів факультетів ІТ-технологій, на волонтерських засадах консультують і допомагають учителям налагодити навчальний процес, діляться досвідом – як краще використовувати цифрові ресурси.
НІМЕЧЧИНА
У Німеччині, як і здебільшого в країнах, школи залишаються відкритими, а в разі виявлення хворого, клас переводять на дистанційне навчання на 2 тижні. У деяких землях практикують змішане навчання, коли одна група учнів навчається в класі, а інша – вдома.
Уряд Німеччини понад рік тому виділив 5 мільярдів євро на діджиталізацію шкіл, зокрема на освітню програму “Цифровий пакет Школа” (Digitalpakt Schule), розповідає експертка з питань діджиталізації шкіл Верена Пауздер. Він передбачає інвестиції у швидкісний інтернет, планшети, магнітно-маркерні дошки, навчальні семінари, оплату додаткового персоналу в школах.
Однак, за словами експертки, цим пакетом ще мало хто скористався – освоєні наразі лише приблизно 400 мільйонів євро.
“Одна з причин такого повільного освоєння коштів – надто багато бюрократії. Заявки від шкіл на федеральному рівні надходять нерегулярно. Також не всі вчителі знають, якого саме програмного забезпечення потребує школа”.
Німецькі школи розробили концепції гігієни в школах, однак не надто переймалися підготовкою до можливих наступних локдаунів або гібридних форм навчання, коли одна половина учнів навчається вдома, а інша – у школах, каже Верена Пауздер.
До того ж, варто більше уваги приділяти навчанню педагогів цифрових навичок, впевнена експертка.
До джерела
|