Сім підказок для гарного онлайн-уроку
Якщо сумнівів у потребі утримувати увагу дітей немає, досвічений вчитель знайде варіанти.
1. Будувати урок як фільм чи виставу, плануючи його за законами класичної драматургії. Провести на початку якийсь звичний ритуал для налаштування учнів чи розмову про настрій кожного, яскраву зав’язку, розвиток, кульмінацію (пікове враження на тему уроку), розв’язку (пояснення), фінал (прощання).
2. Виручить несподіванка. На початку заняття добре дивувати. Не обов’язково щось робити особисто, може стати в пригоді відеовставка. Добре заготовити скарбничку «візуальних шоків» для уроків онлайн.
3. Спрацює контрастність. Елементарно змінити гучність голосу (шепотіти), темп мовлення (уповільнитися чи жартома прискоритися), щоб це зацікавило дітей.
4. Створювати атмосферу. Наприклад, для уроку в середній чи старшій школі взяти за основу модний серед підлітків серіал (скажімо, «Дивні дива»). З нього можна запозичити музику, відео, тренди та поєднати з навчальним відео. Наприкінці уроку варто додати, що далі буде — у наступній серії.
5. Залучати до гри, яка триває увесь урок. Для початкової й середньої школи це може бути якась фантастична історія, де відповідь на одне завдання наближує до загального казкового результату (визволити якогось персонажа з біди, відвести загрозу від нашої планети тощо). Для старших класів підійде детективна історія.
6. Провокувати на помилку або самому помилятися. Якщо учні знають, що вчитель поставить неправильне запитання, або що треба знайти три помилки в його словах, вони слухають значно уважніше.
7. Давати щось корисне тут і тепер. Наприклад, діти полюбляють щось готувати на кухнях під час онлайн-уроків (у присутності батьків). Але це можна робити не лише на уроці праці, а й на інтегрованих заняттях у початковій школі чи за предметом «Я досліджую світ». Навіть математичні обчислення сприймаються інакше, коли треба підрахувати кількість реальних інгредієнтів і можна побачити, що з цього вийде.
До джерела
|