Інтегровані та бінарні уроки
В освітньому процесі основою організаційною формою передавання знань, умінь, навичок є урок. Він може проводитись у традиційній і нетрадиційній формі.
Для початку треба зрозуміти, у чому різниця між інтегрованими уроками та бінарними.
-
Інтегровані уроки поєднують в собі знання з предметів, що інтегруються навколо однієї теми.
-
На бінарних уроках інформація з різних навчальних предметів подається окремими блоками, їх об’єднує навчальна тема, і вони часто проводяться із залученням асистента.
Бінарний урок — різновид інтегрованого уроку, що органічно поєднує вивчення двох предметів. Це творчість двох педагогів, яка переростає у творчість учнів. Вивчення будь-якої проблеми на межі двох наук — це завжди цікаво. Такий вид діяльності викликає високу мотивацію, спонукає до творчого пошуку.
Бінарні уроки:
-
служать засобом підвищення мотивації навчання, тому, що створюються умови для практичного застосування знань;
-
розвивають навички самоосвіти, тому, що велику частину підготовки до уроку учні здійснюють самостійно і в позаурочний час;
-
розвивають аналітичні здібності і винахідливість;
-
володіють величезним виховним потенціалом;
-
на бінарних уроках відбувається перенос уміння в нові області, що не вивчалися раніше.
Мета бінарного уроку:
-
Створити умови мотивованого практичного застосування знань, навичок та вмінь, дати учням можливість побачити результати своєї праці і отримати від неї радість і задоволення.
-
Зацікавити дітей вивченням предметів, зробити уроки цікавими, захоплюючими.
-
Удосконалити комунікативно-пізнавальних вміння, спрямовані на систематизацію і поглиблення знань, обмін цими знаннями в умовах співробітництва.
Переваги бінарного уроку:
-
Знання учнів формується у комплексі, тоді як окреме вивчення предметів не дає цілісного уявлення, а лише у вигляді окремих фрагментів.
-
Форма проведення бінарного уроку захоплююча і нестандартна.
-
Бінарні уроки дають можливість самореалізуватися у творчому процесі вчителю.
До джерела
|