Вступ
Одним із актуальних завдань розвитку вищої педагогічної освіти України є створення умов для підготовки висококваліфікованих спеціалістів, здатних сприймати, аналізувати та синтезувати інформацію, готових до науково-пошукової діяльності, спроможних ефективно репрезентувати результати власних досліджень у практику роботи сучаної школи.
Майбутні педагоги, які здобувають освіту за напрямом підготовки 6.010102 «Початкова освіта», повинні мати гуманітарну, фундаментальну, загальнонаукову, спеціальну та практичну підготовку; безперервно оновлювати і збагачувати свої знання, володіти новими освітніми технологіми, методами і формами роботи з молодшими школярами.
Державна атестація студентів напряму підготовки 6.010102 «Початкове навчання» повинна відбуватись на основі захисту бакалаврської кваліфікаційної роботи. Профілюючою навчальною дисципліною для майбутніх спеціалістів є педагогіка, що представлена у навчальному плані загальними основами педагогіки, дидактикою, теорією виховання, школознавством, новими освітніми технологіями, методикою виховної роботи, історією педагогіки. У навчальному плані також передбачено вивчення основ науково-педагогічних досліджень та проходження студентами відповідної практики.
Майбутні педагоги для написання бакалаврської роботи повинні знати:
- законодавчі та основні нормативні документи, що регламентують діяльність загальноосвітніх навчальних закладів і, зокрема, вчителя початкової школи;
- процедуру проведення психолого-педагогічного дослідження, методи наукових досліджень, вимоги щодо написання бакалаврської роботи;
- історичні аспекти розвитку педагогіки; ідеї класиків педагогіки, іх внесок у розвиток педагогічної науки;
- суть педагогічних понять, термінів, методи, форми організації навчально-виховного процесу у початковій школі;
- сучасні тенденції розвитку педагогічної науки;
- вікові особливості молодших школярів.
Уміти:
- обирати і застосовувати теоретичні та емпіричні методи науково-педагогічних досліджень;
- дійснювати пошук методик для проведення експериментальних досліджень;
- оцінювати результати проведених досліджень;
- вивчати та узагальнювати досвід роботи педагогів-практиків;
- визначати шляхи вирішення психолого-педагогічних проблем;
- здійснювати літературне оформлення результатів проведених досліджень.
|