ГоловнаРеєстраціяВхід Електронна бібліотека ЛПК Сб, 04.04.2020, 08:42
  Вітаю Вас Гість | RSS

 
 Головна » 2020 » Березень » 24 » QR-кодування у навчальному процесі
12:47
QR-кодування у навчальному процесі

QR-код (з англійської Quick Response Code «швидкий відгук») – це графічне зображення, в якому зашифрована певна інформація, посилання на сайт чи окрему його сторінку.

Такі графічні позначки є вдосконаленням лінійних штрих-кодів. Однак на відміну від них, QR-коди дозволяють отримати миттєвий доступ до будь-якої інформації з мережі інтернет за допомогою смартфонів.

Принцип такого кодування було створено японською компанією Denso-Wave в 1994 році. Такі коди спершу призначалися для потреб машинобудування, наразі вони використовуються практично повсюдно.

Як це працює

На відміну від штрих-коду, сканування якого можливе за допомогою тонкого лазерного променя, зчитування QR-коду відбувається за допомогою звичайної камери типового смартфона. Для цього на ньому має бути попередньо встановлена відповідна програма-сканер.

QR-коди включають три квадрати, що призначені для орієнтації та визначення меж всього закодованого зображення, та окремі пікселі, які розташовані в області між цими квадратами. Пікселі, власне, несуть закодований зміст.

Сканування зображення QR-коду відбувається на кшталт розпізнавання обличчя у мережі фейсбук.

Інструкція, як використовувати QR-коди

Чому це зручно

Із залученням QR-кодів можна зашифровувати та отримувати швидкий доступ фактично до будь-якої інформації у мережі інтернет: відео на YouTube, певної геолокації на Google картах, e-mail, посилання на сторінку профілю у соціальних мережах, аудіофайл, книгу тощо. Або у такий спосіб може бути закодовано невеличкий текст чи номер телефону, який можна «зчитати» навіть без доступу до мережі інтернет.

Переваги використання QR-кодування:

  • швидко: дозволяє отримати миттєвий доступ до закодованої інформації;
  • зручно: вміщує великі об'єми відомостей у невеликому зображенні (4296 символів, а це більше, ніж 2 аркуші машинописного тексту);
  • просто: розміщувати код можна на будь-якій рівній поверхні (аркуш, стіна, підлога, бетоноване шкільне подвір'я тощо).

Як це можна використати у навчальному процесі

Сучасні учні практично не уявляють життя без смартфона. Адже з його використанням сучасними підлітками здійснюються більшість повсякденних дій: спілкування у соціальних мережах, переглядання фільмів, розваги, пошук потрібної інформації, прослуховування музики тощо. Тому залучення технологій з використанням мобільного телефону на уроках додатково заохотить школярів до вивчення вашого предмету!

Приклад віртуальної бібліотеки, яку можна розмістити безпосередньо на стіні коридору школи чи у навчальному кабінеті

За допомогою QR-кодів можна урізноманітнити навчальний процес наступним чином:

  • кодування посилань на домашні завдання чи практичні роботи (наприклад, якщо їх виконання передбачає використання гугл-форми, гугл-диску тощо);
  • проведення квесту, підказки до кожної схованки якого будуть зашифровані у вигляді відповідного QR-коду;
  • організація виставки у класі чи коридорами школи, інформацію до експонатів якої можна отримати після сканування відповідного QR-коду.
  • розміщення коридорами школи відповідних кодів, кожний з яких буде містити посилання на непересічні факти, цікаві статті тощо;
  • розміщення кодів на підручниках чи книгах у бібліотеці з посиланнями доступу до електронної версії відповідного видання.

Приклад підказки до квесту з використанням QR-кодів, яка розміщена на тротуарі

На цьому ідеї не обмежуються! Формат використання такого кодування може бути значно різноманітнішим!

Проект «На Урок» рекомендує інструменти для генерації QR-кодів:

Існують спеціальні програми як для створення відповідних кодів, так і для їх миттєвого сканування. З легкістю створити код можна з використанням програми QRcodes.

За допомогою цієї програми можна кодувати таку інформацію:

  • текст;
  • візитівка;
  • посилання;
  • E-mail;
  • SMS;
  • GPS координати.

Переваги QRcodes:

  • програма безкоштовна;
  • інтуїтивно зрозумілий інтерфейс;
  • функція комбінування кольорів фону та кодованого зображення;
  • можливість обрання розміру та кута повороту QR-коду.

Також для створення власних кодів можна використовувати Qr-code generator. Ця програма передбачає дещо ширший діапазон можливостей (створення статичного чи динамічного кодів, додавання логотипу, можливість вивантаження растрового та векторного зображення коду тощо). Однак, на відміну від QRcodes, цей сервіс за виключенням стартової сторінки, є англомовний.

Інструменти для сканування QR-кодів:

На сервісах Google Play та App Store можна знайти безліч програм, які створенні для сканування QR-кодів.

Джерело: https://naurok.com.ua/

Переглядів: 51 | Додав: TetianaChKa | Теги: QR-коди, Освіта
Всього коментарів: 0
avatar
 
 
Вхід на сайт


Пошук

Календар
«  Березень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Категорії розділу
новини [20]
навчання [12]
технології [7]
професійна майстерність [12]
конкурси, проекти [4]

Архів записів

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сайт МОН

ПедПреса

Навчання для мене
Навчання для мене

Наше опитування
Як часто Ви відвідуєте соціальні мережі?
Всього відповідей: 127

Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

 

Електронна бібліотека Луцького педагогічного коледжу © 2014 - 2020