ГоловнаРеєстраціяВхід Електронна бібліотека ЛПК Чт, 25.04.2024, 08:45
  Вітаю Вас Гість | RSS

 
 Головна » 2021 » Квітень » 2 » Вправи для розвитку креативності
11:06
Вправи для розвитку креативності

Що відрізняє творчу особистість від пересічної? Оригінальність мислення! Здатність дивитися на буденні речі під новим кутом та помічати те, чого не бачать інші. Саме ці навички є найбільш затребуваними, а не знання у чистому вигляді. Адже у цифрову епоху за кілька хвилин в мережі інтернет можна знайти відповідь на найскладніше питання та за бажанням розібратися практично у будь-чому.

Чим краще розвинута уява, тим ширше та сміливіше мислення, відповідно, тим більше шансів на успіх у будь-якій сфері життя. Чи можна розвивати творче мислення? Як саме це можна робити? Пропонуємо п'ять оригінальних вправ, які стануть у пригоді як школярам, так і дорослим.

 

 

Творчі малюнки із шаблону

На чистому аркуші накресліть на рівній відстані одне від одного хрестики, наприклад, 9-15 у рядок та 6-10 у стовпчик.

Підключіть уяву та спробуйте створити з кожного хрестика якийсь символ чи предмет – тварину, знак, людину, будівлю, рослину тощо. Головна умова – малюнки не мають повторюватись.

Для наочності використовуйте 2 кольори ручок чи олівців: один для створення схематичного шаблону, інший – безпосередньо для малюнка. За основу можна брати інші знаки, букви чи символи – наприклад, палички чи кружечки.Не менш цікавий варіант – створення малюнків із цифр.

 

 

 

 

Ескізи творчого архітектора

Як щодо того, щоб спробувати себе у ролі архітектора? Не варто надто перейматися, якщо рівень креслення і малювання у вас посередній. У цій вправі це не головне!

Запишіть на аркуші десять іменників – будь-яких, ті, які першими спадають на думку. Наприклад, небо, бульбашка, дирижабль тощо. А тепер уявіть, що ці слова – вимога замовника щодо архітектури майбутньої будівлі.

Наприклад, інтер'єр буде у блакитних кольорах (небо), більшість будівлі буде скляною та прозорою (бульбашка), на будівлі буде патроноподібна надбудова (дирижабль) тощо.

Вправа вчить фантазувати, відштовхуючись від вихідних даних та шукати способи реалізації своїх ідей.

 

 

 

 

Два слова

Візьміть будь-які дві книги (словник, підручник, поетична збірка – будь-що). Навмання розгорніть їх на довільній сторінці та тицніть пальцем на будь-яке слово в кожній книзі. Наприклад, у першій книзі це слово «малюнок», у другій – «підказка».

Завдання – пов'язати ці слова між собою у логічну розповідь, що складатиметься з одного чи кількох речень. Наприклад, «Схематичний малюнок може бути підказкою при розшифруванні змісту певного тексту».

Чим складніші слова, між якими на перший погляд не може прослідковуватись жодного зв'язку, тим несподіваніша історія може вийти, а сам процес її створення – більш складний та водночас цікавий.

Ця вправа вчить аналізувати та співставляти поняття та сенси слів, шукаючи взаємозв'язки там, де їх начебто і бути не може.

Асоціації (5+5)

Уважно погляньте навкруги та оберіть будь-який предмет, який потрапив вам на очі. Наприклад, миючий засіб. Візьміть аркуш та запишіть п’ять прикметників, які на вашу думку його характеризують (наприклад – ефективний, рідкий, рожевий, полуничний, пахучий).

Тепер спробуйте дібрати зворотні асоціації – прикметники, які жодним чином не можуть бути пов'язані з названим іменником (наприклад, корисний, смачний, невидимий, радісний, зрадливий). Щоразу намагайтеся уявити, як саме міг би виглядати предмет з відповідною ознакою.

Добирати зворотні асоціації дещо складніше, ніж прямі. Водночас ця вправа розвиває ерудицію та понятійний апарат.

Малювання музики

Увімкніть будь-який трек, пісню сучасного виконавця чи класику та спробуйте відчути зміст музичної композиції. Про що вона? Які у вас виникають відчуття та образи, з якими кольорами можна пов'язати емоційний фон? Якнайкраще слухати музику без слів або мовою, в якій ви не зможете ідентифікувати слова та, відповідно, загальний зміст. Отже, зможете сфокусувати увагу саме на музичній складовій, а не на текстові.

Якщо ви виконуєте вправу разом з дитиною, то у процесі виконання вправи обміняйтеся думками, який настрій у музики – веселий, сумний; на який образ схожа композиція, якими кольорами її можна передати та інше. Не нав'язуйте свій образ, просто допоможіть дитині розслабитися та включитися у гру!

Ця вправа –  дієвий інструмент для розвитку слуху, емоцій та загального рівня творчих здібностей.

Креативне мислення – не вроджений талант, а навичка, яку можна і потрібно тренувати! Фантазуйте, змушуйте мозок постійно працювати: чим більше часу ви приділятимете розвитку уяви, тим більше оригінальних ідей та рішень ви зможете згенерувати.

 

 

До джерела

Переглядів: 354 | Додав: lpc70elibrary
Всього коментарів: 0
avatar
 
 
Вхід на сайт


Пошук

Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Категорії розділу
новини [24]
навчання [13]
технології [8]
професійна майстерність [22]
конкурси, проекти [5]

Архів записів

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сайт МОН
Сайт МОН

Сайт НУШ
Сайт НУШ

Навчання для мене
Навчання для мене

Освіторія
Освіторія

Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

 

Електронна бібліотека Луцького педагогічного коледжу © 2014 - 2024