ГоловнаРеєстраціяВхід Електронна бібліотека ЛПК Вт, 16.04.2024, 21:25
  Вітаю Вас Гість | RSS

 
 Головна » 2021 » Квітень » 1 » Поради, щоб полегшити адаптацію новачка в класі
11:10
Поради, щоб полегшити адаптацію новачка в класі

Чого не варто робити вчителю:

  • Просити встати й розказати щось про себе. Варто зустрітися з дитиною та її батьками заздалегідь і розпитати про зацікавлення нового учня / учениці. Потім запитати: “Коли ми зайдемо до класу, хочеш сам / сама про себе розказати чи я розкажу те, що знаю?” (проговорити весь текст і уточнити деталі. Наприклад: “Чи можу я сказати класу, що ти – майбутній баскетболіст? Чи ти ще чимось займаєшся?”). Розповідати про дитину (чи дати їй таку можливість) варто, коли вона заходить до класу, бо тоді всі звертають на неї увагу – можна цим скористатися.
  • Звертати зайву увагу, навіть якщо дуже хочеться підкреслити якісь переваги. Наприклад, якщо хтось не може розв’язати задачу, а новенький зробив це, не можна казати: “Він нещодавно прийшов, а вже так добре розв’язує задачі з нової теми. Будьте, як він”. Не можна протиставляти новенького класу. Треба шукати спільне.
  • Одразу викликати до дошки навіть розв’язати легке завдання. Адже звідки вчитель знає, що дитина не розгубиться в стресовій ситуації? Потрібно дати кілька тижнів на адаптацію. Нормально, коли дитина в перший період ніяк себе не проявляє, тримається осторонь і хоче залишатися непомітною.
  • Казати, з ким дружити, а з ким – ні. Звісно, вчителю хочеться вберегти новачка від труднощів і порадити дружити з найкращими. Але може бути, що дитині ця група не підійде. І хтозна, на що вчитель спирається, коли радить? Не дружи, бо погано вчиться? Це не дуже конструктивна порада. Дитина сама вибирає, як і вибирають її.

ПОРАДИ ЗАКОРДОННИХ ВИДАНЬ

  1. Цікавтесь. Запитайте, чим цікавиться дитина, яка частина шкільного дня їй подобається найбільше і представте дитину однокласникам, які мають такі ж або схожі вподобання.
  2. Покажіть новому учню / учениці школу: де розміщені гардероб, вбиральня, кабінет медпрацівника й директора та інші важливі місця. Це додасть легкості новачку, а вам – можливість для ближчого знайомства.
  3. Залучіть інших учнів до інтеграції. Якщо у вас у класі є іменні речі (папки, фотографії з підписами), попросіть учнів допомогти додати ім’я новачка у всі такі місця.
  4. Ознайомте з загальноприйнятими правилами. Розкажіть новому учню / учениці про всі візуальні сигнали, які ви використовуєте в класі, а також виділіть час, щоби показати улюблені пісеньки класу та історії. Запитайте, чи хоче дитина додати до вашого списку власні улюблені пісні.
  5. Опишіть свої очікування й почуття. Навіть якщо ви ніколи не змінювали місто чи школу – кожен має в житті історію, коли почувався новеньким. Поставте собі запитання: “Якщо я був / була би новеньким / новенькою в класі, що б я хотів / хотіла би дізнатися про правила школи і класу, очікування, культуру й історію, які б допомогли мені почуватися легше, цінніше й більш успішно?”.
  6. Зіграйте в дженгу. Складіть запитання (наприклад, про вподобання, позитивні відчуття і “факти про мене”), пронумеруйте їх. Так само пронумеруйте бруски Дженги. Витягуючи бруски, учні будуть відповідати на запитання і краще пізнавати одне одного.
  7. Однокласник-помічник. Якщо є можливість – посадіть нового учня / ученицю з тим, хто допоможе їй / йому адаптуватися. Така відповідальність може бути не всім до вподоби, тому пропозицію потрібно обговорити заздалегідь. Зате, якщо добре підібрати напарника / напарницю – новий учень / учениця швидко почуватиметься в новій школі комфортно.
  8. Дайте завдання. Якщо здається, що новачок хоче заповзти під парту, – варто попросити його чи її допомогти з роботою в класі. Це допоможе відволіктися, а заодно – додасть відчуття власної цінності. Наприклад, новачок може допомогти роздати лабораторне обладнання чи зібрати учнівські роботи.
  9. Пам’ятайте про батьків. Переконайтеся, що сім’я нового учня / учениці отримала доступ до інформації, якою ви вже ділилися із сім’ями інших учнів.
  10. Лист батькам. Після першого дня новачка у вашому класі, дайте їй / йому лист і попросіть передати батькам. У цьому листі вчитель / вчителька представляється, розповідає про перший день у школі, про що учні говорили в групах, описує, як можна з нею / ним зв’язатися (всі способи). Такий лист – дрібниця, але показує батькам, що діти були під наглядом, що на них звернули увагу й що вчитель допоможе їм добре адаптуватися в школі.

До джерела

Переглядів: 253 | Додав: lpc70elibrary
Всього коментарів: 0
avatar
 
 
Вхід на сайт


Пошук

Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Категорії розділу
новини [24]
навчання [13]
технології [8]
професійна майстерність [22]
конкурси, проекти [5]

Архів записів

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сайт МОН
Сайт МОН

Сайт НУШ
Сайт НУШ

Навчання для мене
Навчання для мене

Освіторія
Освіторія

Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

 

Електронна бібліотека Луцького педагогічного коледжу © 2014 - 2024